خرابی شیشه بالابر خودرو

بهترین راه موجود برای تشخیص خرابی شیشه بالابر ماشین یا حل مشکل آن کدام است؟ این سوال را می توان از جمله پرسش های متداولی در نظر گرفت که افراد هنگام مشاهده رفتار عجیب از بالابر خودرو خود با آن مواجه می شوند. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع بالابر شیشه مخصوص خودرو در بازار موجود است و هر کدام از این مدل های بالابر هم یک سری ویژگی های خاص را دارند. طول عمر این محصولات نا محدود نیست! یعنی به خاطر شرایط مختلف و اتمام طول عمر مفید، بالاخره یک روز از رده خارج می شوند. اینجا است که استفاده از خدمات تعمیرات شیشه بالابر ماشین اهمیت زیادی پیدا می کند. در این مقاله هامین همراه شوید تا روش تشخیص خرابی شیشه بالابر ماشین را زیر ذره بین ببریم.

نگاهی به چیستی و کاربرد شیشه بالابر ماشین

قبل از پرداختن به علائم خرابی شیشه بالابر ماشین، بیایید چیستی این وسیله مهم و کاربردی را مورد بررسی قرار دهیم. شیشه بالابر یکی از اصلی ترین اجزای به کار رفته در طراحی سیستم برق ماشین به حساب می آید که کاربرد های زیادی را در خود جای داده است. همانطور که از نام این محصول پیداست، شما می توانید آن را برای مدیریت شیشه ماشین و بالا و پایین بردن آن به صورت اتوماتیک به کار گیرید. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع شیشه بالابر در بازار موجود بوده و ره کدام از این مدل ها نیز با یک سری ویژگی های خاص در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

خرابی شیشه بالابر ماشین

طی چند سال اخیر سازمان های استاندارد کننده تجهیزات برقی ماشین، شیشه بالابر برقی را به عنوان یکی از تجهیزات ضروری در نظر گرفته اند. امروزه هیچ خودرویی را نمی توان یافت که از این ابزار پر اهمیت و کاربردی استفاده نمی کند. گاهی اوقات این وسیله از کار افتاده و شما را با مشکلات گسترده ای مواجه می سازند. در خیلی از مواقع فقط موتور یکی از پنجره ها خراب می شود. البته که امکان خرابی هر دو موتور به صورت همزمان هم وجود دارد.

مهم ترین علامت خرابی شیشه بالابر ماشین چیست؟

حتما شما هم از خود می پرسید که مهم ترین علائم خرابی شیشه بالابر ماشین کدام اند؟ اصلا ما از کجا باید متوجه شویم که شیشه بالابر ماشینمان خراب شده است؟ چندین علامت خاص وجود دارد که با توجه به آنها، شما می توانید خرابی های رایج و متداول شیشه بالابر را تشخیص دهید. اولین علامتی که شما باید آن را مد نظر قرار دهید به عملکرد پر سر و صدا اشاره دارد. شیشه بالابر های معیوب هنگام تغییر موقعیت شیشه سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. این صدا می تواند مربوط به خراش دادن پنجره یا جیر جیر باشد.

حرکت کند یا آهسته دومین مسئله ای به حساب می آید که برای عیب یابی شیشه بالابر خودرو باید به آن توجه کنید. اگر شیشه شما با سرعت خیلی کمی حرکت می کند، باید به سراغ تعویض شیشه بالابر باشید. به خاطر داشته باشید که در این شرایط احتمال سوختن یا نیم سوز شدن موتور وجود دارد! در این شرایط افراد مجبور می شوند چندین بار دکمه را فشار دهند تا شیشه به صورت کامل باز یا بسته شود. از جمله دیگر علائم مهمی که می توانند نشان دهنده خرابی باشند، باید به توقف کامل در حرکت، حرکت پنجره به صورت دائم و ایجاد بوی سوختن اشاره نمود. اگر هنگام فشار دادن دکمه بالا و پایین شیشه شما بوی سوختن یا ذوب شدن پلاستیک را حس می کنید، باید در سریع ترین زمان ممکن به بهترین کارشناسان فعال در این زمینه مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط:‌

دلیل خرابی شیشه بالابر ماشین چیست؟

البته که خرابی شیشه بالابر ماشین می تواند دلایل زیادی داشته باشد. هیچ مشکلی در یک ماشین بی دلیل رخ نخواهد داد! در اکثر مواقع، فرسودگی مهم ترین علت خرابی این وسیله به حساب می آید. اگر شما برای مدت زمان طولانی نسبت به استفاده از شیشه بالابر اقدام نمایید، بالاخره با مشکل مواجه می شوید و به این کالا آسیب وارد می کنید. برس های کربنی یک موتور الکتریکی به مرور زمان فرسوده شده و مشکلات گسترده ای را برای کاربران ایجاد می نمایند.

این در حالی است که دلایل دیگری را نیز می توان برای خرابی شیشه بالابر ماشین خودرو در نظر گرفت. از جمله مهم ترین دلایل مطرح شده در این زمینه باید به سیم کشی خراب، نفوذ آب، ورود ضربه شدید، کثیفی و گرد و خاک اشاره نمود. البته که تمیز کردن اجزای داخلی درب یک خودرو حرکت معقولانه ای به حساب نمی آید ولی، گرد و خاک در هر صورت روی سلامتی ماشین شما تاثیر گذار است. پس اگر شما هم با مشکل خرابی شیشه بالابر مواجه شده اید، حتما باید این موارد را بررسی نمایید.

چگونه می توان خرابی این محصول را تشخیص داد؟

بهترین راه موجود برای تشخیص خرابی شیشه بالابر ماشین، به بررسی علائم اصلی این وسیله اشاره دارد. هنگام کار با شیشه بالابر، شما می توانید انتظار ایجاد یک سری علائم خرابی را داشته باشید. هر صورت مشاهده هر کدام از علائم معرفی شده در قسمت های قبل تر، شما باید به سرعت به یک کارشناس خبره در زمینه تعمیر این وسیله مراجعه نمایید. به خاطر داشته باشید که خرابی در قسمت های مختلف شیشه بالابر، می تواند علائم مختلفی داشته باشد.

از جمله مهم ترین علائم خرابی شیشه بالابر ماشین باید به بوی سوختگی هنگام کار با آن، ایجاد سر و صدای اضافی یا توقف عملکرد به صورت کامل اشاره نمود. گاهی اوقات قبل از اینکه شیشه بالابر به صورت کامل خاموش شود، سرعت خود را کاهش می دهد. در صورتی که شیشه بالابر شما بیش از اندازه کند شده و آهسته عمل می کند، حتما باید به یک کارشناس خبره فعال در زمینه تعمیر این وسیله مراجعه نمایید. عدم توجه به این مسئله می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

پروسه عیب یابی شیشه بالابر خراب

روش های زیادی را می توان برای عیب یابی خرابی شیشه بالابر ماشین مورد استفاده قرار داد. پروسه عیب یابی این وسیله در برخی از مواقع پیچیده می شود. به همین علت، توصیه ما به شما استفاده از خدمات کارشناسان حرفه ای و تعلیم دیده فعال در این زمینه می باشد. به صورت کلی، برای عیب یابی این کالا در ابتدا شما باید به سوئیچ آن دسترسی پیدا نمایید.

روی دربی که پنجره آن به درستی بالا و پایین نمی رود، سوئیچ را از کانکتور جدا کنید. سپس یک منبع برق 12 ولتی را مستقیما روی سیم اتصال کانکتور به موتور اعمال نمایید. سپس شما می توانید تست های مختلفی را روی اتصال ایجاد شده انجام دهید. لازم به ذکر است که این پروسه به تخصص زیادی نیاز داشته و اگر شما در حوزه کار با تجهیزات برقی یا مدیریت جریان تخصص ندارید، حتما باید به سراغ کارشناسان حرفه ای و خبره فعال در این زمینه بروید. عدم توجه به این مسئله برای عیب یابی شیشه بالابر، مشکلات زیادی را برایتان ایجاد می نماید.

دلایل کار نکردن شیشه بالابر خودرو - AGU

بهترین راه تعمیر شیشه بالابرهای خراب کدام است؟

پس از یافتن خرابی، نوبت به تعمیر شیشه بالابر ماشین می رسد. شما می توانید تکنیک های مختلفی برای تعمیر انواع شیشه بالابر مورد استفاده قرار دهید. اولین تکنیک محبوبی که در این پروسه به کار می رود، به تعمیر قطعات آسیب دیده اشاره دارد. برخی از کارشناسان خبره می توانند با استفاده از تکنیک های نوین، قطعات مکانیکی و الکتریکی موجود در این وسیله را به صورت کامل تعمیر نمایند.

این در حالی است که برای تعمیر شیشه بالابر ماشین، شما می توانید این قطعه را به صورت کامل عوض کنید. گاهی اوقات خرابی به حدی است که امکان تعمیر آن به هیچ وجه وجود ندارد. در این شرایط، بهترین راه حل موجود در جلوی پای شما به تعویض این وسیله اشاره دارد. طی این پروسه، شما باید شیشه بالابر را به صورت کامل جدا نمایید و یک کالای جدید را جایگزین آن کنید. در صورتی که در حوزه تعمیر ماشین یا کار با سیستم های الکتریکی آن متخصص نیستید، حتما باید به سراغ کارشناسان فعال در این زمینه بروید. خیلی از افراد فقط به خاطر یک حرکت اشتباه، آسیب های گسترده ای را به این وسیله وارد نموده اند.

آیا باید شیشه بالابر را در فواصل زمانی مشخص تعویض کرد؟

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که آیا قبل از خرابی شیشه بالابر ماشین ما نیازی به تعویض آن داریم یا نه؟ اصلا آیا این کالا جزو لوازم مصرفی ماشین به حساب می آید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قطعا خیر! نیازی به تعویض شیشه بالابر یک خودرو در فواصل زمانی مشخص وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که مدل ها و ساختار های مختلف شیشه بالابر طول عمر زیادی دارند.

خیلی از این محصولات بیشتر از 10 سال عمر کرده و شما با خیال راحت می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید. پس اگر شیشه بالابر خودرو شما هنوز به درستی کار می کند، نیازی به تعویض آن نیست! شما تنها زمانی به تعویض این وسیله نیاز دارید که با خرابی ها و آسیب دیدگی های جدی مواجه شده است. عدم توجه به این مسئله، چالش های مالی گسترده ای را سر راهتان قرار خواهد داد.

نکات مهم برای خرید انواع شیشه بالابر

برای تعمیر شیشه بالابر ماشین شما باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. اولین نکته ای که این پروسه را تحت تاثیر خود قرار می دهد به کیفیت نهایی کالای مد نظر شما اشاره دارد. موتور الکتریکی یا موتور شیشه بالابر را می توان از برند های مختلفی تهیه نمود. شما همواره باید به دنبال خرید از بهترین و شناخته شده ترین برند های ایرانی باشید. جدا از این مسئله، شما باید خدمات بهترین کارشناسان ایرانی فعال در زمینه نصب شیشه بالابر را مورد استفاده قرار دهید. استفاده از خدمات تعمیرگاه های معتبر، مطرح و حرفه ای به شما اجازه می دهد تا از بروز مشکل در طولانی مدت جلوگیری نمایید. در نهایت، شما باید به دنبال تهیه شیشه بالابر هایی باشید که برای مدل ماشین شما بازدهی مطلوبی را به همراه دارند.

خرید شیشه بالابر خودرو

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، برای رفع مشکل خرابی شیشه بالابر ماشین راه های زیادی جلوی پای شما قرار گرفته است. قبل از اقدام برای تعمیر این وسیله، باید مقداری زمان با ارزش خود را صرف عیب یابی نمایید. گاهی اوقات خرابی در موتور شیشه بالابر علائمی شبیه به خرابی در رگولاتور دارد. مد نظر قرار دادن این مسئله به شما کمک می کند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به عیب یابی و حل مشکل شیشه بالابر خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است که در حال حاضر مدل های زیادی از انواع شیشه بالابر در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های شیشه بالابر هم مشخصات ویژه ای دارند.

اگر به دنبال یک راه خوب و معتبر برای تهیه لوازم خودرو هستید، می توانید هم اکنون و با خیال راحت نسبت به استفاده از خدمات مجموعه هامین اقدام نمایید. از جمله پلتفرم های قدیمی و شناخته شده ایرانی فعال در زمینه عرضه انواع تجهیزات امنیتی، شبکه ای و محصولات مربوط به خودرو به حساب می آید. فقط کافی است به سایت haamin.ir مراجعه و یا با شماره‌های 02171057135 یا 09197172557 ارتباط برقرار نمائید.