سرویس خواب ایده آل دارای ویژگی‌های مختلفی است. برای انتخاب یک سرویس اتاق خواب مناسب لازم است به رنگ بندی و دکوراسیون فضا توجه شود. اجزای مختلف سرویس اتاق خواب باید با فضای اتاق هماهنگی لازم را داشته باشد. به این ترتیب جذابیت بصری محیط نیز افزایش می‌یابد. بدون شک استراحت و آرامش در محیطی با زیبایی و هارمونی بیشتر از کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ‌های سرویس اتاق خواب ایده آل بپردازیم.

راحتی و ارگونومی سرویس خواب

سرویس خواب ایده آل باید از راحتی و ارگونومی کافی برخوردار باشد. به این منظور باید به ابعاد و اندازه اجزای سرویس اتاق خواب توجه داشت. به طور مثال تخت به عنوان بخش مهم سرویس اتاق خواب باید ابعاد مناسبی داشته باشد. به گونه‌ای که فرد بتواند به راحتی دراز کشیده و با محدودیت فضا مواجه نشود. همچنین ابعاد تخت باید به صورتی طراحی شود که فضایی برای قرار دادن کمدهای کناری یا پاتختی‌ها هم باقی بماند. از طرف دیگر ارتفاع تخت هم حین خرید سرویس اتاق خواب باید مورد توجه قرار گیرد. افراد باید بتوانند به آسانی از تخت بالا و پایین بروند.
سرویس خواب ایده آل همچنین باید به اندازه کافی راحت باشد. به این منظور باید به کیفیت و جنس تشک تخت توجه داشت. در حال حاضر تشک‌های مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله آنها می‌توان به تشک‌های لاتکس، فنری و فوم اشاره کرد. تشک تخت خواب باید از بدن در برابر فشار محافظت نماید. برای افرادی با وزن متوسط تشک‌های فنری انتخاب مناسبی خواهند بود. این نوع از تشک تخت خواب نسبت به موارد دیگر نرم‌تر هستند. انواع تشک‌های فوم و لاتکس به دلیل داشتن استحکام بالا برای افراد سنگین وزن عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

سرویس خواب ایده آل

هارمونی و زیبایی اجزای سرویس خواب

سرویس خواب Bedroom Sets مناسب باید از ویژگی‌هایی نظیر هارمونی و زیبایی برخوردار باشد. سرویس اتاق خواب از اجزای مختلفی تشکیل شده که کامل کننده دکوراسیون اتاق بوده و فضایی دلنشین برای استراحت ایجاد می‌کند. از جمله اجزای مهم سرویس اتاق خواب می‌توان به تخت خواب، فایل یا دراور، میز آرایش یا کنسول با آینه اشاره کرد. برای هرچه زیباتر شدن فضای اتاق خواب حتما باید در حین انتخاب و خرید سرویس به رنگبندی و سبک دکوراسیون محیط مورد نظر توجه داشت.
سرویس خواب مناسب برای اتاقی با طراحی به سبک کلاسیک بهتر است از نوع چوبی با نقش و نگارهای پرکار باشد. همچنین برای فضای مدرن، سرویسی با ظاهر مینیمال همراه با خطوط ساده و بدون تزیینات اضافی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. در نهایت توجه به رنگ کفپوش و دیوارها در انتخاب سرویس اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است.
سرویس خواب با رنگ روشن برای اتاقی با کفپوش و دیوارهای تیره گزینه مناسبی محسوب می‌شود در حالیکه برای اتاقی با دیوارها و کفپوش روشن می‌توان به سراغ سرویسی با رنگ تیره رفت. به کار بردن چنین تضادی فضای دلنشینی در محیط اتاق خواب ایجاد خواهد کرد.

مقالات مرتبط:‌

استحکام و دوام سرویس خواب

سرویس خواب مناسب حتما باید از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد. حتما باید به این نکته مهم توجه داشت که استفاده از متریال درجه یک و طراحی اصولی و استاندارد باعث افزایش کیفیت سرویس اتاق خواب خواهد شد. اصولا سرویس‌های خواب مرغوب و با کیفیت در شرایط محیطی مختلف مقاومت و دوام بالایی دارند. هر چند قیمت اجناس مرغوب نسبت به سایر موارد بالاتر است اما عدم نیاز به تعویض و تعمیر در دراز مدت برای خریدار مقرون به صرفه خواهد بود. سرویس خواب با کیفیت باید مقاومت بالایی در برابر وزن افراد داشته باشد. اهمیت این مورد در رابطه با تخت خواب بیش از پیش احساس می‌شود. قطعا خوابیدن روی تختی که لرزش دارد یا پس از گذشت مدتی صدا تولید می‌کند برای هیچ کس خوشایند نیست.

کیفیت سرویس خواب

توجه به متریال سرویس خواب

سرویس خواب ایده آل باید از متریال با کیفیت تهیه شده باشد. این امر علاوه بر اینکه باعث زیباتر به نظر رسیدن اتاق خواب خواهد شد به استحکام و مقاومت بالاتر اجزای مختلف سرویس اتاق خواب کمک می‌کند. با توجه به نوع سرویس متریال مشخصی برای ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای ساخت سرویس چوبی استفاده از چوب‌های راش، گردو و بلوط به دلیل تحمل‌پذیری بالا در برابر وزن افراد بسیار رایج است. همچنین این چوب‌ها در شرایط محیطی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. اصولا سرویس اتاق خواب چوبی کیفیت و دوام بالایی دارد و مورد پسند افراد زیادی واقع خواهد شد.
سرویس خواب می‌تواند دارای متریال مختلفی باشد. در برخی از انواع سرویس‌ها از پایه‌های فلزی برای افزایش مقاومت استفاده می‌شود. امروزه انواع سرویس اتاق خواب ساخته شده از ورق‌های ملامینه و ام دی اف بسیار پر طرفدار هستند. در این بین دو دسته هایگلاس و معمولی وجود دارد. نمونه‌های هایگلاس دارای سطح براق بوده و به دلیل انعکاس نور جلوه بیشتری خواهند داشت. با توجه به تنوع بالای طرح و رنگ سرویس‌های خواب ملامینه امکان انتخاب منطبق با سلیقه مشتری وجود دارد.

توجه به نوع پارچه سرویس خواب

سرویس خواب مناسب حتما باید دارای پارچه مرغوبی هم باشد. انواع مختلفی از پارچه نظیر پنبه، پلی استر و فلانل برای ساخت سرویس اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید توجه داشت که تراکم بالای پارچه نشان دوام بالای آن است. همچنین پارچه‌های سبک انتخاب مناسب‌تری هستند. طرح و رنگ پارچه نیز اهمیت زیادی دارد و باید منطبق با سلیقه فرد و همچنین فضای اتاق خواب باشد.

تشک مناسب تخت خواب

فاکتور های مهم خرید انواع تشک تخت خواب عبارتند از:

جنس تشک (انتخاب جنس مناسب)، سایز تشک (انتخاب سایز مناسب)، سختی تشک (انتخاب سفتی و یا نرمی تشک)، تنظیم حرارت تشک (برخی از تشک ها دارای تنظیم حرارت میباشند)، حساسیت های آلرژیک به تشک (تشک مقاوم در برابر آلرژن‌ ها و میکروب ‌ها)

طراحی سرویس خواب

طراحی استاندارد

سرویس خواب ایده آل و با کیفیت باید از طراحی صحیح و منطبق بر استاندارد برخوردار باشد. رمز دوام و ماندگاری بالای سرویس اتاق خواب داشتن ساختار محکم و طراحی ساده است. همچنین مواردی نظیر تشک تخت خواب هم نقش مهمی در استحکام و مقاومت کلی ایفا می‌کند. اصولا تشک‌های با کیفیت فنرهای مرغوب و با دوامی دارند. به این ترتیب از استحکام و تحمل‌پذیری بالایی در برابر وزن افراد برخوردار هستند. همچنین تشک با کیفیت و مرغوب مانع از آسیب‌دیدگی افراد در زمان استراحت خواهد شد.
سرویس خواب اجزای مختلفی دارد و هر کدام از این اجزا مانند کمد، میز آرایش و صندلی باید دارای طراحی استاندارد و اصولی باشند. وجود کمد، فایل یا دراور در ابعاد مناسب و طراحی استاندارد باعث نظم بخشیدن به وسایل شخصی فرد شده در حالیکه دسترسی به هر کدام بسیار ساده و آسان خواهد بود. در صورت زیاد بودن وسایل شخصی می‌توان علاوه بر کمد و دراور از تخت خواب‌هایی با فضای لازم برای ذخیره‌سازی وسایل استفاده کرد. بعضی از تخت‌های دارای تعدادی کشو برای چیدن وسایل هستند.

سخن آخرین

سرویس خواب ایده آل برای هر اتاق خواب ویژگی‌های متعددی خواهد داشت. برای داشتن یک انتخاب مناسب در این زمینه ضمن توجه به سلیقه و نظر شخصی حتما ویژگیهای اتاق خواب از جمله اندازه دکوراسیون و رنگ بندی را در نظر داشته باشید. اگر فضای کمی در اختیار داشته باشید ممکن است مجبور شوید تنها تعدادی از اجزای سرویس اتاق خواب را تهیه کنید. یا ممکن است مطابق با سلیقه و نظر خود به خرید تعدادی از اجزا بسنده کنید.
هر چند در نظر داشتن قیمت حین خرید سرویس اتاق خواب اهمیت زیادی دارد اما توجه به تمامی ویژگی‌های ذکر شده در این مطلب برای داشتن یک انتخاب مناسب ضروری است. البته فاکتورهای متعدد دیگری نیز در این بین باید مورد توجه قرار گیرند که ما در اینجا به موارد گفته شده بسنده می‌کنیم. در این مقاله سعی شد تا هر آنچه که باید درباره سرویس خواب بدانیم را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان با دید بازتر و آگاهی بیشتر برای تهیه سرویس خواب اید آل اقدام نمایید.