چیلر جذبی ابارا

امروز ما قصد داریم تا کاربرد ها و مشخصات چیلر جذبی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

چیلر جذبی، ابزاری قدرتمند به حساب می آید که به شما اجازه می دهد تا از حرارت منتقل شده به ژنراتور، به عنوان یک منبع انرژی استفاده نمایید. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع مختلف چیلر های جذبی در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها نیز با یک سری مشخصات ویژه در اختیار مشتریان قرار می گیرند. برند های زیادی هم در زمینه تولید و عرضه این کالا فعالیت می نمایند. مثلا چیلر ابارا یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین کالا های قرار گرفته در این دسته بندی به حساب می آید. امروز ما قصد داریم تا چیستی چیلر های جذبی و نکات مهم برای استفاده از آنها را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

انواع چیلر جذبی کدام اند؟

در حال حاضر مدل های زیادی از انواع چیلر جذبی در بازار موجود می باشد. هر کدام از این مدل های چیلر هم یک سری مشخصات ویژه را در خود جای داده اند. علاقه مندان به خرید این کالا همواره باید به دنبال استفاده از بهترین مدل های موجود در بازار باشند.

خرید چیلر های جذبی بر اساس نیاز های پروژه به شما اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکل خاصی به بازدهی مطلوبی برسید. روش های مختلفی را می توان برای دسته بندی انواع چیلر به کار گرفت. مثلا برخی از کارشناسان بر اساس نوع مبرد و جاذب این کالا را در چندین زیر شاخه مختلف تقسیم می نمایند. بر این اساس، مدل های مختلف چیلر در دسته بندی های جذبی آب و آمونیاک و جذبی آب و لیتیوم بروماید تقسیم می شوند.

از جمله دیگر روش های تقسیم انواع چیلر جذبی باید به مکانیزم عملکرد این وسیله اشاره نمود. بر این اساس، چیلر های موجود در بازار می توانند مدل هایی همچون یک اثره و دو اثره داشته باشند. شما باید به دنبال خرید بهترین مدل های چیلر بر اساس نیاز های پروژه خود باشید.

در نهایت آخرین دسته بندی از انواع این کالا به نوع مولد گرمایی آن وابسته است. بر این اساس شما می توانید انواع چیلر را در مدل های شعله مستقیم، آب داغ و بخار داغ تهیه نمایید. قاعدتا هر کدام از این دسته بندی ها در یک پروژه ویژه به کار می روند.

مقالات مرتبط:‌

بررسی مهم ترین کاربرد های چیلر جذبی

حتما شما هم از خود می پرسید که مهم ترین کاربرد چیلر جذبی چیست؟ اصلا ما چرا باید نسبت به استفاده از این کالا اقدام نماییم؟ انواع چیلر به گونه ای طراحی شده اند تا با استفاده از یک منبع انرژی، دمای محیط اطراف خود را تغییر دهند. فرقی ندارد که شما به دنبال خنک کردن کارخانه های بزرگ هستید یا اینکه قصد دارید تا روی کارگاه های کوچک کار کنید؛ در هر صورت این مدل از انواع چیلر می تواند گزینه عالی برای شما به حساب بیاید.

این محصولات به شما اجازه می دهند تا منابع گرمایی خاصی همچون شعله، آب داغ و بخار داغ را دریافت نمایید و آن را به صورت کامل سرد کنید. به خاطر داشته باشید که این کالا با انواع برج خنک کننده، هواساز و فن کوئل مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از بهترین مدل های چیلر، شما همواره باید به نیاز های پروژه خود توجه ویژه ای داشته باشید.

انواع چیلر جذبی

انواع چیلر های جذبی

چیلر جذبی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

شرکت های تولید کننده، یک سری اجزای خاص را در طراحی و ساخت چیلر جذبی مورد استفاده قرار می دهند. هر کدام از این اجزا، یک نقش ویژه را در عملکرد آن ایفا می نمایند. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از این اجزا را مشاهده نمایید.

  • جاذب یا ابزوربر
  • اوپراتور
  • ژنراتور
  • کندانسور

لازم به ذکر است که برای استفاده از یک چیلر جذبی، شما باید از برج خنک کننده و فن کوئل هم استفاده نمایید. این دو ابزار روی فرآیند خنک کنندگی این کالا موثر هستند.

نکات مهم برای خرید چیلر جذبی

آیا شما هم به دنبال خرید چیلر جذبی در بهترین حالت ممکن هستید؟ پس باید به چند نکته مهم و کلیدی توجه کنید. اولین نکته ای که پروسه خرید این چیلر را تحت تاثیر خود قرار می دهد، به نیاز های پروژه شما اشاره دارد. قطعا شما باید مشخصات این محصول را بررسی کنید و مطمئن شوید که با نیاز های پروژه تان همخوانی دارد. جدا از این مسئله، امروزه فروشگاه های زیادی در زمینه عرضه این کالا فعال هستند. برای خرید چیلر، شما باید به سراغ برترین تیم های عرضه کننده ایرانی بروید.

قیمت خرید این چیلر چقدر است؟

در حال حاضر امکان مشخص کردن قیمت چیلر جذبی به صورت عمومی وجود ندارد. متاسفانه قیمت این کالا دائما در حال تغییر بوده و همین مسئله هم باعث شده تا کاربران برای خرید آن با مشکلات گسترده ای مواجه شوند. اگر شما هم به دنبال خرید چیلر هستید، همواره باید به چند متغیر خاص توجه کنید. اولین عامل موثر روی قیمت این کالا به نوع آن اشاره دارد. قطعا هزینه ای که شما باید برای خرید چیلر جذبی با مکانیزم جذب آب پرداخت نمایید، با سایر مدل ها یکسان نیست.

جدا از این مسئله، مشخصات، امکانات و ابعاد چیلر هم می توانند روی قیمت این کالا موثر باشند. برای کسب بازدهی مطلوب و جلوگیری از ایجاد مشکل، شما باید بودجه خود و نیاز های پروژه را به صورت دقیق زیر ذره بین ببرید. برند های سازنده و تیم های فروشنده این کالا هم روی قیمتش موثر هستند. برای خرید چیلر های جذبی، شما باید به سراغ برترین مراکز تولیدی یا فروش این کالا بروید. عدم توجه به این مسئله برای خرید چیلر هم مشکلات گسترده ای را برایتان ایجاد خواهد کرد.

قیمت چیلر جذبی

قیمت خرید بهترین مدل های چیلر

کلام آخر

در این صفحه ما سعی کردیم تا کاربرد ها و مشخصات یک چیلر جذبی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، در حال حاضر مدل های زیادی از انواع چیلر در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها نیز یک سری امکانات ویژه را در خود جای داده اند. اگر شما هم به دنبال خرید چیلر هستید، همواره باید به نیاز های پروژه خود توجه ویژه ای داشته باشید. عدم توجه به این مسئله نه تنها روی میزان بازدهی شما موثر است، بلکه می تواند هزینه های پرداختی تان را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.